Frågor och svar

Vanliga frågor och svar:

 

1.      Varför syns inga priser i e-handeln?

Du måste logga in i e-handeln för att se aktuella priser och aktuellt sortiment.

2.      Hur får jag mina varor levererade när jag handlar i e-handeln?

Du får dina varor utkörda till dig när du handlar i vår e-handel och plockade på det sätt som du vill. Detta anger du i utcheckningsprocessen.

3.      Kan jag välja att lägga en order via e-handeln och hämta upp dem i butik?

För tillfället erbjuder vi inte upphämtning i butik vid orderläggning i e-handeln. Istället är du varmt välkommen att själv komma till någon av våra butiker och själv plocka ihop din order

4.      Vilka betalsätt finns det i e-handeln?

Du kan alltid betala med kort i e-handeln. Om du dessutom är fakturakund kan du alltid även välja faktura som alternativ.

5.      Hur ofta levererar ni till min adress?

När du loggar in i e-handeln kommer du att se vilka utkörningstillfällen som finns tillgängliga för dig. Kontakta annars din lokala butik för mer information och exakta leveranstider. Kontaktuppgifterna här.

6.      Kostar det något att få varorna levererade?

Ja det gör det. Varje order är förknippade med en fraktavgift som tillkommer.

7.      Vad behövs för att kunna handla på hos Axfood Snabbgross?

Gå in under Bli kund, välj nyansökan och fyll sedan i dina uppgifter i formuläret. Välj vilken gross du vill handla på och avsluta inmatningen genom att trycka på Skicka. Det går även bra att ansöka om kundnummer direkt i butik.

8.      När kommer mitt kundkort?

Från ansökningstillfället tar det 8-14 arbetsdagar att få kundkortet levererat hem i brevlådan.

9.      Mitt företag har bytt adress och nu vill jag ändra kunduppgifter hos er. Hur går jag tillväga?

Gå in under Bli kund. Välj Ändring och fyll i dina nya uppgifter i formuläret. Ett nytt kundkort med de rätta uppgifterna kommer att skickas ut inom 8-14 arbetsdagar. Det går även bra att kontakta din närmaste Axfood Snabbgross butik så hjälper de dig med adressändringen.

10.  Jag vill ha ett extra kundkort kopplat till mitt kundnummer. Hur gör jag då?

Gå in under Bli kund. Välj Extrakort. Fyll i dina uppgifter på samma sätt som när du ansökte om kundnummer. Extrakortet kommer inom 8-14 arbetsdagar. Det går även bra att kontakta din butik så hjälper de dig med beställningen.

11.  Går det att handla på kredit hos Axfood Snabbgross?

Ja det går bra. Men för att kunna handla på kredit måste man fylla i en kreditansökan. Denna hittar du under Bli kund

12.  Får jag som privatperson bli kund hos Axfood Snabbgross?

Nej. Axfood Snabbgross säljer enbart till företag (t ex aktiebolag, handelsbolag och enskild firma), stiftelser och föreningar som kan godkännas som kunder.

13.  Vad har Axfood Snabbgross för sortiment?

Gå in under Erbjudanden. Välj sedan Bästa Pris. Här hittar du Axfood Snabbgross Bästa Pris sortiment som består av ca 1 000 artiklar. Detta sortiment finns garanterat på samtliga butiker. Vårt totala sortiment består av ca 13 000 artiklar, men lokala variationer kan förekomma mellan butikerna.

14.  Jag har köpt en vara på Axfood Snabbgross som jag är missnöjd med. Hur går jag tillväga?

Kontakta den butik där du köpt varan för att genomföra din reklamation. Det är viktigt att du har kvar kvittot på ditt inköp.

15.  Vilka öppettider har era fysiska butiker

Våra ordinarie öppettider hittar du under Hitta oss. Välj butik för att se öppettiderna. För avvikande öppettider t ex i samband med helgdagar, kontakta din lokala butik.